10 марта 2012 г.

Опис досвіду роботи



Формування комунікативної компетенції

Розвиток комунікативних умінь неможливий без оволодіння мовними засобами реалізації усного и писемного мовлення, проте знання лексичного і граматичного матеріалу ще не забезпечує встановлення комунікативних умінь. Необхідні уміння оперування цим матеріалом, а також використання його для породження і розпізнавання інформації у певних сферах спілкування.
            Відповідно до комунікативно орієнтованого підходу до навчання іноземних мов пріоритет надаю  комунікативно спрямованим завданням і вправам, які забезпечують оволодіння мовою як засобом спілкування. Проте, це не означає, що у навчальному процесі ігнорую мовні вправи, що сприяють засвоєнню нормативного мовлення у фонетичному, лексичному і граматичному відношеннях. Відповідно до чинних умов навчання іноземної мови такі вправи відіграють допоміжну роль і зазвичай використовуються у контексті з комунікативними завданнями і підпорядковані їм.
            Основними засобами навчання є підручники, але лише підручник не може забезпечити досягнення цілей визначених державою до рівня оволодіння іноземною мовою випускників сучасної школи. Ефективно використовую й інші засоби: робочі зошити, аудіо та відеоматеріали, тексти для домашнього читання, тестові завдання тощо. Активно впроваджую у практику електронні носії інформації, що не тільки урізноманітнюють навчальний процес, але і сприяють його ефективності, дозволяють індивідуалізувати і диференціювати навчальну діяльність учнів відповідно до їхніх особистісних рис, здібностей та рівнів навченості.
            Уроки будую комунікативно спрямованими, і тому пріоритетними видами діяльності є ті, що пов’язані з формуванням в учнів умінь і навичок використовувати мову, як засіб спілкування. А саме, створюю англомовне середовище, організую групові, парні та індивідуальні види роботи, презентації проектів, повідомлень, рефератів, ситуативні діалоги та полілоги, творчі завдання тощо.  Навчальний процес організую у такий спосіб, щоб сприяти формуванню в учнів умінь і навичок усного (говоріння, аудіювання) і писемного (читання, письмо) спілкування. Так, на одному уроці учням пропоную слухати мовлення вчителя, читати підручник уголос чи про себе, взаємодіяти з іншими учнями під час групової, парної або проектної роботи, писати вправи або твір і навіть перекладати, коли це є певний вид навчальної роботи або для того, щоб допомогти іншому учневі. 
Протягом п’яти років працювала на паралелі, яка є першою, що навчається за програмою для загальноосвітніх навчальних закладів «Іноземні мови» 2-12 класи. За цей час працювала з НМК Горець, Щупак – 2 клас; в 3-4 класах – О. Карп’юк, починаючи з 5-го працюю з НМК Алли Несвіт. Враховуючи навчальні досягнення учнів та умови, в яких відбувається навчання, мною було розроблено дидактичний матеріал з граматики англійської мови для пятого, шостого, сьомого, восьмого, десятого  класів, розроблено контрольні роботи за всіма видами мовленнєвої діяльності для кожної паралелі, з якою працювала: 3-8, 10 класи. На уроках надаю перевагу проектній діяльності учнів, яка дає можливість виконувати певну дослідницьку роботу, творчі завдання, зв’язати оволодіння іноземною мовою з іншими галузями та предметами.  Так, найкращими були презентації проектів з таких тем, як «США», «Лондон», «Їжа та напої», «Шкільна газета», «Мас-медіа», «Спорт», «Професії».  Метод проектів завжди зорієнтований на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну, групову, - сприяє формуванню комунікативної компетенції. Так, учні восьмого та десятого  класів  працюють з  такими комп’ютерними програмами, як MS Power Point, MS Publisher,  для виготовлення англомовних газет в електронному варіанті. Технічнічні консультації щодо роботи з цими програмами вони також отримують від мене. На даному етапі учнями створено більше 20 різних варіантів шкільної газети різних як за тематичним принципом, так і за оформленням.
Органічне поєднання уроку, домашньої і позакласної роботи забезпечує формування комунікативних навичок і вмінь, сприяє розвитку в учнів самостійності, комунікативно пізнавальної та соціальної активності.
Результативність роботи як вчителя прослідковується через моніторинг навчальних досягнень учнів: у  2007 – 2008 н.р. порівняно з попереднім 2006 – 2007 н.р. знизився початковий рівень навчальних досягнень учнів з 0,2% до 0%, а високий з 23% сягнув 29%.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Ідеальне освітнє відео. Яке воно?

 Ідеї до створення навчального відео